Justin Capră – O legendă vie!

Virgilius Justin Capră s-a născut pe 22 februarie 1933 la Măgureni. Este inginer și unul dintre cei mai cunoscuți inventatori români,dar înainte de toate acestea este un om serios, cu un suflet mare. Ne-a primit cu brațele deschise în locuința sa din Filipeștii de Pădure , un loc liniștit, înconjurat de dealuri, departe de zarva orașelor , unde a ales să-și continue activitatea.

A realizat peste 72 de prototipuri de autoturisme cu consum foarte mic (2 litri de benzină pentru un drum între București și Iași cu viteza medie de 70 km/h), șapte aparate de zbor neconvenționale pe care le-a testat personal și 15 motoare neconvenționale. Cum explicați înclinația dumneavoastră spre tehnică? Puneți asta pe seama cunoștințelor acumulate în școală sau ați avut încă din copilărie o pasiune pentru proiectare? Când e vorba de hobby-uri școala e chiar o frână. De fapt școala iți dă informația și Dumnezeu iți dă mintea. Si dacă ești un hobbyst și vrei să faci ceva școala chiar te limitează pentru că te obligă să faci o meserie, să înveți ceva. Școala nu te învață să înveți. Însă am avut nevoie să fac niște calcule pentru ce aveam eu de făcut și sigur că mi-a ajutat matematica pe care am făcut-o în învățământul superior, dar mi-am dat seama că se putea face și fără, oricum eu zic că m-a ajutat dar în mare.

Mă gândesc acum la Eddison care nu a avut carte și care dacă ar fi avut nu mai era acum inventator. Învațătoarea i-a spus ca nu e bun decât de păzit porcii, el nu a făcut studii superioare, nici măcar liceul.

Sursa: http://pavaza.ro/justin-capra-o-legenda-vie/