Despre pusculite si cum te fac ele sa te simti bogat

Toata lumea stie ca e bine sa tii de bani, dar avem paradigme total diferite cand vine vorba de ce inseamna asta. Multi dintre noi, inclusiv eu, am fost crescuti in spiritul “cand te faci mare sa tii de bani, mama, ca uite ce zile negre se apropie si nu stii cand ai nevoie!” Pentru inceput, vreau sa ma asigur ca toata lumea intelege ca aceasta afirmatie e o porcarie imensa. Si nu spun asta pentru ca as fi eu vreo mare experta in finante si organizarea acestora, ci pentru ca asta afirma cei care chiar sunt. T. Harv Eker este unul din cei mai mari coach in aspectul financiar al dezvoltarii personale. El se leaga, bineinteles, de legea atractiei, al carei principiu nu poate fi mai simplu: atragi lucrurile pe care te concentrezi.

Prin urmare, daca o pesoana strange bani pentru zile negre, exact asta va avea, pentru ca pe astea isi concentreaza gandurile, atentia si actiunile! Deci in primul rand este foarte important sa strangem bani pentru a ne imbogati, nu pentru a supravietui. Eker a construit un sistem de economisire a finantelor pe care si eu l-am adoptat dupa ce am citit cartile lui si pot spune doar ca e genial. Ideea de baza a acestui sistem este sa avem sase pusculite valabile pentru urmatoarele categorii: necesitati (chirie, facturi, mancare, haine etc.), distractie, educatie (carti sau studii), o pusculita cu bani pe termen lung si una folosita drept fond de investitii. Numele fiecarei pusculite desemneaza destul de clar scopul acesteia. Bineinteles, exista multe alte reguli privind si modul in care cheltuim acesti bani, insa, in mare, cam asa sta treaba. La inceput, ca sa fiu sincera, mi-a fost destul de sila si da, chiar cred ca asta e cuvantul care descrie starea mea in momentul in care am stat sa-mi impart salariul in miile de pusculite. Treaba mi se parea prea complexa si intortocheata.

Totusi, am zis sa incerc pentru ca stiam ca sfatul vine de la o persoana care acum este multimilionara, iar daca in cazul lui, evident, a functionat, trebuia s-o faca si pentru mine. Pot spune ca niciodata n-am avut un sentiment asa profund de implinire si de satisfactie pe plan financiar. Chiar am simtit stabilitate in sfarsit in aceasta zona si, desi nu cheltuiam banii aiurea, m-am simtit tot mai bogata pe masura ce adaugam bani in fiecare dintre cele 6 pusculite.